dinsdag 11 mei 2010

1e ronde

Giant Anthem X3Ik kon haast niet wachten, maar vanmorgen had ik eindelijk tijd voor een rondje op mijn nieuwe mountainbike.
Na het ontbijt, de fiets achterin en snel naar Schoorl om hier mijn nieuwe aanwinst aan de tand te voelen.
Het was erg rustig en ik kon hierdoor flink doortrappen, al was het parkoers erg droog en mul. De Michelin WildRace banden hadden verrassend veel grip in de mulle bochten.
Maar het mooiste is toch die achter demper. Nog nooit daalde ik zo hard. En gewoon kunnen blijven trappen. Wauw.
Het is dat ik in het laatste stuk een middelbare schoolklas op de mountainbike tegen kwam, want anders was mijn pr wel aan flenters gegaan. Nu moest ik zelfs afstappen om het klasje voorbij te kunnen. (1e ronde in 40:39)
Voor ik met de 2e ronde begon, heb ik het zadel nog iets hoger gezet en het stuur iets naar voren gedraaid. Dat voelde wel beter, al denk ik dat het zadel nog wel een halve centimeter omhoog kan.
Weer reed ik een super ronde (2e ronde in 40:47) maar kwam toch niet bij mijn pr van 39:58.
Wie weet, volgende keer beter.
Meer foto’s klik hier.
De specs.

1 opmerking:

Henk zei

Henk

May 14, 2010 at 10:39 am (Edit)

Mooie fiets veel veilige ( en modderige ) kilometers gewenst!