maandag 1 oktober 2012

Kennemerduinen

“Een rondje door duin, maar dan liever niet dezelfde weg als 3 weken geleden.” Dat was de uitdaging voor een fietstocht op de racert van dit weekend. Nu kan je in het Noord-Hollands duin reservaat wel iets variëren met de route maar op bepaalde stukken moet je toch dezelfde weg volgen omdat er (verhard) gewoon geen andere weg is.

De andere optie was om de Kennemerduinen in te gaan. Je moet dan eerst wel even naar IJmuiden fietsen maar vanaf daar rij je een heel ander duingebied in. Ook voor mij nog vrij onbekend, dat resulteerde dus in een paar maal het zelfde stukje afleggen. Ik had voor de zekerheid wel een kaartje bij me, maar ondanks dat hebben we toch wat extra kilometers gemaakt. Maar dat gaf niet want de Kennemerduinen zijn erg mooi.

Bij Bloemendaal aan Zee reden we boulevard op richting Zandvoort en pal tegen de zuidwester kracht 6 in. De kleine tempo versnelling die ik op het einde van de boulevard in zetten werd niet gewaardeerd en ik moest even inhouden om mijn “gevolg” weer in het achterwiel te krijgen. In Zandvoort toen maar even een koffiebreak ingelast zodat we daarna fris de terugreis konden inzetten. Met wind in de rug dus dat moest wel goed gaan.

Via het kopje van Bloemendaal terug naar de Kennemerduinen, (was niet helemaal de bedoeling, verkeerde afslag genomen) om vervolgens weer in IJmuiden uit te komen. Hier over de sluizen terug naar de goede kant van het Noordzeekanaal en door Beverwijk en Heemskerk naar het mooie Uitgeest. De extra lus door de polders van Beverwijk en Heemskerk heb ik maar geschrapt omdat de teller al tegen de 75 km aan liep. Genoeg voor winderige zondagmiddag.

de route: http://www.brytonsport.com/mapTrackView?id=1401739

race + 74 km

Geen opmerkingen: